E-shop

Filozofická fakulta
Pedagogická fakulta
Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce
Teologická fakulta
Právnická fakulta

LMS Moodle

Často kladené otázky (FAQ)

Otázka:

Prečo sa v systéme po prihlásení nezobrazia žiadne kurzy?

Odpoveď:

Kurzy sa vytvárajú na základe predmetov v akademickom informačnom systéme MAIS. Na vytvorenie kurzu v Moodle pre konkrétny predmet v MAIS je potrebné, aby aspoň jeden pedagóg priradený k danému predmetu mal zvolenú rolu "zodpovedný za e-learning" (rozhranie Pedagóg, Správa predmetov štúdia, sekcia P3 Zamestnanci). Synchronizácia systémov sa vykonáva v nočných hodinách automaticky, takže proces môže trvať maximálne 24 hodín.

Po vytvorení sa kurz zobrazí:

- všetkým pedagógom, ktorí sú k predmetu v MAIS priradení,
- všetkým študentom, ktorí majú predmet zapísaný v študijnom pláne.
 

Študenti majú rolu účastníka kurzu, oprávnenia pedagógov v kurze sú určené ich rolami v predmete v systéme MAIS.

 Moodle roly

 

Otázka:

Chcem v kurze sprístupniť súbor s väščou kapacitou (napr. audiovizuálny záznam prednášky), neumožní mi to však nastavený limit (2 MB). Ako vyriešiť tento problém?

Odpoveď:

Keďže systém LMS Modle používa väčšie množstvo používateľov, je potrebné, aby bol nastavený limit na kapacitu vkladaných súborov, aby nevzniklo preťaženie servera a rýchle zaplnenie jeho úložnej kapacity.

Všeobecne sa preto odporúča, aby sa na ukladanie rozsiahlych súborov používali iné verejené dostupné externé úložiská (YouTube, OneDrive, Dropbox, GoogleDrive..), v ktorých má používateľ vytvorený svoj účet a do systému Moodle sa vkladali iba odkazy na súbory v týchto úložiskách. Výhodou použitia odkazu na súbor je jeho minimálna veľkosť a aktuálnosť obsahu - kým nezmeníte v úložisku názov súboru alebo jeho umiestnenie, stále bude v Moodle zobrazovať aktuálny obsah, a to aj po rôznych úpravach súboru, na ktorý odkazuje.

Pre používateľov TU odporúčame ako externé úložisko aplikáciu MS OneDrive. MS OneDrive je osobné cloudové úložisko s kapacitou 1 TB, ktoré je súčasťou balíka Office 365 proPlus a účet v ňom má automaticky vytvorený každý interný zamestnanec a študent TU. Možno ho používať ako štandardnú  aplikáciu nainštalovanú na lokálnom zariadení alebo webovú aplikáciu pomocou internetového prehliadača. Súbory, ktoré sú v ňom uložené, je možné zdieľať prostredníctvom odkazov s rôznymi používateľmi v rôznych aplikáciách.

Pozrite si postup na uloženie súboru do MS OneDrive a vloženie jeho odkazu do LMS Moodle.

 

Otázka:

Je možné nejakým spôsobom prepojiť stretnutie (meeting) v MST Teams s kurzom v Moodle tak, aby k stretnutiu mali automaticky prístup všetci účastníci kurzu bez potreby priraďovať ich jednotlivo k teamu v MS Teams alebo posielať im prístupový kód stretnutia?

Odpoveď:

Odkaz na stretnutie z MS Teams môžete vložiť priamo kurzu ako externú adresu, v tomto videu je zobrazený postup. Pripojení študenti majú v tomto prípade na stretnutí status hosťa (guest), ktorý nemôže do stretnutia aktívne zasahovať, s výnimkou vizuálnej a hlasovej komunikácie. V prípade potreby však organizátor stretnutia (pedagóg) môže u každého študenta manuálne jeho stav zmeniť na aktívneho účastníka alebo prezentéra v kontextovom menu (kliknútím pravým tlačidlom na ikonu študenta).