Skočiť na hlavný obsah

Dodatok č. 2 k usmerneniu rektora TU k testovaniu osôb na Trnavskej univerzite v Trnave počas trvania pandémie COVID-19 v rámci akademického roku 2021/2022

Dodatok č. 2

k usmerneniu rektora TU

k testovaniu osôb na Trnavskej univerzite v Trnave počas trvania pandémie COVID-19 v rámci akademického roku 2021/2022

s účinnosťou od 10. januára 2022

vydávam

dodatok č. 2   k Usmerneniu rektora k testovaniu zamestnancov, ktorí nie sú v režime OP, pred vstupom na pracoviská a do iných priestorov Trnavskej univerzity v Trnave a v nadväznosti na Príkaz rektora č. 6/2021 (https://www.truni.sk/sites/default/files/dokumenty/prikaz-rektora-tu-c.-6_2021.pdf) a v zmysle Manuálu Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky pre zamestnávateľov na vykonanie testovania zamestnancov v prevádzkach podnikov na ochorenie COVID – 19 (ďalej len „Manuál MHSR“) (https://www.mhsr.sk/manual)

 

I.

 

    1.   V Čl. I. Podmienky testovania  sa dopĺňa znenie pod písm. b) takto:

 

  1. Autorizovanými osobami sú na príslušných pracoviskách vrátnici; sú to osoby, ktoré poveruje zamestnávateľ, aby dohliadali na riadne prevedenie antigénového samotestu zamestnancom a vykonali evidenciu jeho výsledku. Autorizované osoby budú spoločne s kvestorom univerzity a asistentkou kvestora, tajomníčkami fakúlt a riaditeľom ŠD zároveň poverenými osobami (v zmysle prílohy č. 5 tohto Usmernenia) podľa čl. 29 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 216/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „nariadenie GDPR“), aby uskutočňovali zber osobných údajov a spracúvali osobné údaje podľa Pokynov k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23, ktoré tvoria prílohu č. 4 tohto usmernenia (ďalej len „Pokyny“).

S ohľadom  na podmienky spracúvania osobných údajov dotknutých osôb v zmysle nariadenia GDPR, § 250b ods. 6 zákona č. 311/2002 Z.z. Zákonník práce, v znení ostatnej novely z.č. 412/2021 Z.z., ktorým sa  menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s treťou vlnou pandémie ochorenia COVID-19, a znenie Manuálu, zamestnávateľ môže  viesť evidenciu len testovaných zamestnancov, a to v rozsahu osobných údajov, uvedených v Manuáli MH SR.

Informačná povinnosť vo vzťahu k dotknutým osobám je zverejnená na webstránke v sekcii https://www.truni.sk/ochrana-osobnych-udajov ; o tejto skutočnosti sa zverejní oznam na viditeľnom mieste kontroly vstupu.

 

    1. V Čl. III. Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia sa za písm. c) vkladá nové písm. d), ktoré znie takto:

S účinnosťou od 10.1.2022 ukladám:

  • Zabezpečiť podpísanie  dodatkov č. 1 k „Povereniu prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23“ (ďalej len „Poverenia“), ktorých neoddeliteľnou súčasťou budú „Pokyny k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23“,  ktoré sú prílohou tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021, a ich doručenie osobe zodpovednej za ochranu osobných údajov Trnavskej univerzity v Trnave (DPO). V prípade delegovania novej oprávnenej / autorizovanej osoby je potrebné zabezpečiť podpísanie nového Poverenia, ktorého vzor tvorí prílohu tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021.

Podpísaním dodatkov č. 1 k existujúcim Povereniam oprávnených osôb resp. nových poverení pre novo delegované oprávnené osoby, sa súčasne splní povinnosť uložená v zmysle bodu 2 písm. a) a c) dodatku č. 1 k Usmerneniu rektora zo dňa 1.1.2022.

Termín : do 14.1.2022

Zodpovednosť:           dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD

  • Zabezpečiť v mieste kontroly vstupu naďalej ponechanie oznamu pre dotknuté osoby                  (testovaných zamestnancov), že podmienky spracúvania osobných údajov  dotknutých osôb sú zverejnené na webstránke v sekcii https://www.truni.sk/ochrana-osobnych-udajov

Termín : bezprostredne

Zodpovednosť: dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD

  • Na dodržiavanie podmienok spracúvania osobných údajov v miestach kontroly vstupu dohliadajú tajomníčky fakúlt, riaditeľ ŠD a zistenia konzultujú s DPO Trnavskej univerzity v Trnave, a na rektoráte (spoločne aj pre FF TU)  kvestorka v súčinnosti s DPO .

Termín : priebežne

    1.   Menia sa:
  • príloha č. 4 Usmernenia rektora z 29.11.2021, ktorú v celom rozsahu nahrádza nová príloha č. 4 tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora,
  • príloha č. 5 Usmernenia rektora z 29.11.2021, ktorú v celom rozsahu nahrádza príloha č. 5 tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora. Ostatné prílohy Usmernenia rektora z 29.11.2021 ostávajú v platnosti bez zmeny.

 

II.

2.1.      Tento  dodatok č. 2  k Usmerneniu rektora z 29.11.2021 nadobúda účinnosť dňom 10.1.2022.

2.2.      Zrušuje sa dodatok k Usmerneniu rektora z 2.12.2021, s účinnosťou od 3.12.2021, a v celom rozsahu sa nahrádza znením tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora  z 29.11.2021.

2.3.      Tento dodatok č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021 bude distribuovaný bez príloh a s prílohami len pre zodpovedné osoby, ktorými sú dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD.

2.4.      Prílohy dodatku č. 2  k Usmerneniu rektora z 29.11.2021:

  • Príloha č. 4 – Pokyny k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23.
  • Príloha č. 5 – Poverenie prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23
  • Príloha č. 6 – dodatok č. 1 k Povereniu prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23

V Trnave: 10.1.2022

prof. PaedDr. René Bílik, CSc.

rektor Trnavskej univerzity v Trnave