Dodatok č. 2
k usmerneniu rektora TU
k testovaniu osôb na Trnavskej univerzite v Trnave počas trvania pandémie COVID-19 v rámci akademického roku 2021/2022
s účinnosťou od 10. januára 2022
vydávam
dodatok č. 2 k Usmerneniu rektora k testovaniu zamestnancov, ktorí nie sú v režime OP, pred vstupom na pracoviská a do iných priestorov Trnavskej univerzity v Trnave a v nadväznosti na Príkaz rektora č. 6/2021 (https://www.truni.sk/sites/default/files/dokumenty/prikaz-rektora-tu-c.-6_2021.pdf) a v zmysle Manuálu Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky pre zamestnávateľov na vykonanie testovania zamestnancov v prevádzkach podnikov na ochorenie COVID – 19 (ďalej len „Manuál MHSR“) (https://www.mhsr.sk/manual)
I.
-
- V Čl. I. Podmienky testovania sa dopĺňa znenie pod písm. b) takto:
- Autorizovanými osobami sú na príslušných pracoviskách vrátnici; sú to osoby, ktoré poveruje zamestnávateľ, aby dohliadali na riadne prevedenie antigénového samotestu zamestnancom a vykonali evidenciu jeho výsledku. Autorizované osoby budú spoločne s kvestorom univerzity a asistentkou kvestora, tajomníčkami fakúlt a riaditeľom ŠD zároveň poverenými osobami (v zmysle prílohy č. 5 tohto Usmernenia) podľa čl. 29 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 216/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „nariadenie GDPR“), aby uskutočňovali zber osobných údajov a spracúvali osobné údaje podľa Pokynov k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23, ktoré tvoria prílohu č. 4 tohto usmernenia (ďalej len „Pokyny“).
S ohľadom na podmienky spracúvania osobných údajov dotknutých osôb v zmysle nariadenia GDPR, § 250b ods. 6 zákona č. 311/2002 Z.z. Zákonník práce, v znení ostatnej novely z.č. 412/2021 Z.z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s treťou vlnou pandémie ochorenia COVID-19, a znenie Manuálu, zamestnávateľ môže viesť evidenciu len testovaných zamestnancov, a to v rozsahu osobných údajov, uvedených v Manuáli MH SR.
Informačná povinnosť vo vzťahu k dotknutým osobám je zverejnená na webstránke v sekcii https://www.truni.sk/ochrana-osobnych-udajov ; o tejto skutočnosti sa zverejní oznam na viditeľnom mieste kontroly vstupu.
-
- V Čl. III. Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia sa za písm. c) vkladá nové písm. d), ktoré znie takto:
S účinnosťou od 10.1.2022 ukladám:
- Zabezpečiť podpísanie dodatkov č. 1 k „Povereniu prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23“ (ďalej len „Poverenia“), ktorých neoddeliteľnou súčasťou budú „Pokyny k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23“, ktoré sú prílohou tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021, a ich doručenie osobe zodpovednej za ochranu osobných údajov Trnavskej univerzity v Trnave (DPO). V prípade delegovania novej oprávnenej / autorizovanej osoby je potrebné zabezpečiť podpísanie nového Poverenia, ktorého vzor tvorí prílohu tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021.
Podpísaním dodatkov č. 1 k existujúcim Povereniam oprávnených osôb resp. nových poverení pre novo delegované oprávnené osoby, sa súčasne splní povinnosť uložená v zmysle bodu 2 písm. a) a c) dodatku č. 1 k Usmerneniu rektora zo dňa 1.1.2022.
Termín : do 14.1.2022
Zodpovednosť: dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD
- Zabezpečiť v mieste kontroly vstupu naďalej ponechanie oznamu pre dotknuté osoby (testovaných zamestnancov), že podmienky spracúvania osobných údajov dotknutých osôb sú zverejnené na webstránke v sekcii https://www.truni.sk/ochrana-osobnych-udajov
Termín : bezprostredne
Zodpovednosť: dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD
- Na dodržiavanie podmienok spracúvania osobných údajov v miestach kontroly vstupu dohliadajú tajomníčky fakúlt, riaditeľ ŠD a zistenia konzultujú s DPO Trnavskej univerzity v Trnave, a na rektoráte (spoločne aj pre FF TU) kvestorka v súčinnosti s DPO .
Termín : priebežne
-
- Menia sa:
- príloha č. 4 Usmernenia rektora z 29.11.2021, ktorú v celom rozsahu nahrádza nová príloha č. 4 tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora,
- príloha č. 5 Usmernenia rektora z 29.11.2021, ktorú v celom rozsahu nahrádza príloha č. 5 tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora. Ostatné prílohy Usmernenia rektora z 29.11.2021 ostávajú v platnosti bez zmeny.
II.
2.1. Tento dodatok č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021 nadobúda účinnosť dňom 10.1.2022.
2.2. Zrušuje sa dodatok k Usmerneniu rektora z 2.12.2021, s účinnosťou od 3.12.2021, a v celom rozsahu sa nahrádza znením tohto dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021.
2.3. Tento dodatok č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021 bude distribuovaný bez príloh a s prílohami len pre zodpovedné osoby, ktorými sú dekani fakúlt, kvestor, riaditeľ ŠD.
2.4. Prílohy dodatku č. 2 k Usmerneniu rektora z 29.11.2021:
- Príloha č. 4 – Pokyny k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23.
- Príloha č. 5 – Poverenie prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23
- Príloha č. 6 – dodatok č. 1 k Povereniu prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23
V Trnave: 10.1.2022
prof. PaedDr. René Bílik, CSc.
rektor Trnavskej univerzity v Trnave