Skočiť na hlavný obsah

Usmernenie rektora k testovaniu osôb na Trnavskej univerzite v Trnave počas trvania pandémie COVID-19 v rámci akademického roku 2021/2022

Usmernenie rektora

k testovaniu osôb na Trnavskej univerzite v Trnave počas trvania pandémie COVID-19 v rámci akademického roku 2021/2022

S účinnosťou od 29. novembra 2021

vydávam

usmernenie k testovaniu zamestnancov, ktorí nie sú v režime OP pred vstupom na pracoviská a do iných priestorov Trnavskej univerzity v Trnave, v nadväznosti na Príkaz rektora č. 6/2021 a v zmysle Manuálu Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky pre zamestnávateľov na vykonanie testovania zamestnancov v prevádzkach podnikov na ochorenie COVID – 19 (https://www.mhsr.sk/manual)

 

Čl. I. Podmienky testovania

  1. Pre účely tohto Usmernenia sa za testovaného považuje taký zamestnanec, ktorý absolvoval antigénový samotest z nosa – nazálny antigénový samodiagnostický rýchlotest alebo zo slín (ďalej iba „antigénový samotest“) pod dohľadom autorizovanej osoby za posledných najviac 7 kalendárnych dní alebo iný test podľa § 1 písm. c) Vyhlášky ÚVZ SR č. 264 zo dňa 24. 11. 2021, ktorou sa z dôvodu ochrany verejného zdravia nariaďuje dočasné opatrenie pre vstup zamestnancov na pracovisko zamestnávateľa. Osoby, ktoré sa otestujú cez mobilné odberové miesta (ďalej len MOM), sa taktiež považujú za testované osoby podľa tohto Usmernenia.
  1. Autorizovanými osobami sú na príslušných pracoviskách vrátnici; sú to osoby, ktoré poveruje zamestnávateľ, aby dohliadali na riadne vykonanie antigénového samotestu zamestnancom a uskutočnili evidenciu jeho výsledku. Autorizované osoby budú spoločne s kvestorkou univerzity a asistentkou kvestorky, tajomníčkami fakúlt a riaditeľom ŠD zároveň poverenými osobami (v zmysle prílohy č. 5 tohto Usmernenia) podľa čl. 29 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 216/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, aby uskutočňovali zber osobných údajov a spracúvali osobné údaje podľa Pokynov k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23, ktoré tvoria prílohu č. 4 tohto usmernenia (ďalej len „Pokyny“).
  1. Ak sa zamestnanec dal testovať prostredníctvom MOM, tak sa preukáže vystaveným dokladom z MOM alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie, do ktorej mu bol zaslaný výsledok testovania. Autorizovaná osoba si zaznamená výsledok testu do evidencie v súlade s písm. g) tohto článku Usmernenia.
  1. Návod na vykonanie antigénového samotestu je spravidla súčasťou balenia antigénového samotestu. Vzorový návod vydaný MZ SR je prílohou č. 2 tohto Usmernenia.
  1. Ak je zamestnanec otestovaný na ochorenie COVID-19 s pozitívnym výsledkom antigénového samotestu, bezodkladne postupuje podľa vyhlášky ÚVZ SR č. 252 zo dňa 7. 10. 2021, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k izolácií osôb pozitívnych na ochorenie COVID-19 a karanténe osôb, ktoré prišli do úzkeho kontaktu s osobou pozitívnou na ochorenie COVID-19 (https://www.uvzsr.sk/docs/info/ut/vyhlaska_252.pdf).
  1. V prípade potreby absolvuje zamestnanec poučenie autorizovanou osobou.
  1. Autorizovaná osoba vedie evidenciu testovaných zamestnancov v rozsahu uvedenom v Pokynoch v zmysle prílohy č. 4.
  1. Výsledky testov sú sprístupnené otestovanej osobe po predložení občianskeho preukazu. Otestovanej osobe je vydané potvrdenie o vykonaní testu označené podpisom autorizovanej osoby s uvedením výsledku testovania, ktoré je platné a záväzné pre účely dočasného opatrenia pre vstup zamestnancov na pracovisko zamestnávateľa. Vzor potvrdenia tvorí prílohu č. 1 tohto Usmernenia.

 

Čl. II. Preplatenie pokladničných dokladov cez mzdu pri využití antigénového testovania cez MOM

  1. Zamestnanec je povinný predložiť vedúcemu zamestnancovi tieto originály účtovných dokladov na preplatenie:

    1. originál dokladu z registračnej pokladnice o úhrade v hotovosti, alebo platobnou kartou pokiaľ obsahuje všetky náležitosti účtovného dokladu: obchodné meno, sídlo a predajné miesto, IČO, IČ DPH, dátum a čas vyhotovenia, poradové číslo, označenie tovaru alebo služby, množstvo tovaru, rozsah služby a priradenie sadzby DPH, cena tovaru alebo služby, základ DPH podľa sadzieb, sadzba DPH a výška DPH, celková suma platenej ceny,
    2. originál faktúry a doklad z registračnej pokladnice o úhrade faktúry v hotovosti alebo platobnou kartou,
    3. originál faktúry a doklad o jej úhrade (výpis z bankového účtu zamestnanca).

Na opačnej strane dokladu uvedie meno a priezvisko a svoj podpis. Pri nákupe testov musí byť na pokladničnom doklade uvedený len 1 kus testu!

  1. Vedúci zamestnanec prevezme originál účtovného dokladu od zamestnanca a zaeviduje zamestnanca do tabuľky, ktorá je prílohou č. 3 tohto usmernenia. Sumárnu tabuľku za kalendárny týždeň s originálmi účtovných dokladov predloží na príslušné personálne oddelenie súčasti.
  1. Hodnota antigénových testov bude zamestnancovi preplatená v mzde.

 

Čl. III. Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia

S platnosťou od 29. novembra 2021 ukladám:

  1. Poveriť autorizované osoby dohľadom nad riadnym vykonaním antigénového samotestu zamestnancom a vykonaním evidencie jeho výsledku.

zodpovednosť: dekani fakúlt, kvestorka univerzity, riaditeľ ŠD

 

  1. Vybaviť vrátnice v budovách univerzity potrebným počtom testov (podľa vzorca 5 týždňov krát plánovaný počet testovaných zamestnancov).

zodpovednosť: kvestorka univerzity, riaditeľ ŠD

 

  1. Zabezpečiť ochranu osobných údajov podľa platných predpisov v súvislosti s evidenciou testovaných zamestnancov.

zodpovednosť: osoba zodpovedná za GDPR

 

Tento príkaz nadobúda účinnosť dňom 29.11.2021.

Prílohy:

  • Príloha č. 1 – Potvrdenie o výsledku testovania
  • Príloha č. 2 – Vzorový návod na použitie samodiagnostického testu
  • Príloha č. 3 – Prehľad preplácaných testov z MOM
  • Príloha č. 4 – Pokyny k spracovateľským operáciám s osobnými údajmi v informačnom systéme Trnavskej univerzity v Trnave ako prevádzkovateľa IS 23
  • Príloha č. 5 – Poverenie prevádzkovateľa pre oprávnené osoby na vykonávanie spracovateľských činností s osobnými údajmi v IS 23

       V Trnave: 29.11.2021                                                       prof. PaedDr. René Bílik, CSc.

                                                                                            rektor Trnavskej univerzity v Trnave