Výberové konanie študentských mobilít na ďalší akademický rok prebieha na úrovni jednotlivých fakúlt univerzity zvyčajne koncom predchádzajúceho kalendárneho roka. Každá fakulta je povinná zverejniť na svojej webovej stránke najneskôr 3 týždne pred termínom výberového konania kritériá pre výber študentov programu Erasmus+ na príslušný akademický rok spolu s prihláškou na študentskú mobilitu.
Erasmus+ študentom sa môže stať každý študent, ktorý je zapísaný na štúdium na Trnavskej univerzite. Výberového konania sa môže zúčastniť už ako študent prvého ročníka. Erasmus+ mobility za účelom štúdia sa môže zúčastniť len riadne zapísaný študent (denný aj externý), už od letného semestra 1. ročníka Bc. štúdia (v prípade mobility v letnom semestri 1. ročníka Bc. štúdia je možné zúčastniť sa výberového konania v zimnom semestri 1. ročníka Bc. štúdia).
Výber študentov musí prebiehať transparentne a výsledky výberového konania musia byť zverejnené. Všetky požiadavky týkajúce sa výberu študenta musia byť jasne stanovené, zdokumentované a musia byť k dispozícii všetkým účastníkom výberového konania. Výsledky výberového konania musia obsahovať jasné dôvody schválenia ako aj zamietnutia. Fakulta je povinná oznámiť študentom výsledok výberového konania. Zoznam vybraných študentov a náhradníkov, ako aj zápisnicu z výberového konania spolu s bodovým ohodnotením jednotlivých kritérií výberu študentov doručia fakulty na Oddelenie vonkajších vzťahov Rektorátu TU najneskôr do 20.1. roku, v ktorom sa začína nový akademický rok. Následne úspešní kandidáti kontaktujú Oddelenie vonkajších vzťahov rektorátu. Zodpovedným pracovníkom za odchádzajúce mobility je Ing. Eva Matejovičová Filipová (033/5939 207, eva.filipova [at] truni.sk).
Študent, ktorý sa rozhodne vzdať mobility, musí túto skutočnosť písomne ohlásiť na Oddelení vonkajších vzťahov Rektorátu TU najneskôr do 30. marca roku, v ktorom bol nominovaný na mobilitu. Ak tento termín nedodrží, nebude sa môcť zúčastniť výberového konania v ďalších rokoch.