„Smerovať TU k najvyššej univerzitnej úrovni, preukázateľne porovnateľnej s renomovanými európskymi univerzitami, trvalým zvyšovaním kvality vysokoškolského vzdelávania a zlepšovaním systému manažérstva kvality prostredníctvom vnútorného systému zabezpečovania kvality na TU“
(Dlhodobý zámer Trnavskej univerzity v Trnave na roky 2015-2020, oblasť „Vnútorný systém zabezpečovania kvality“ cieľ č. 6)
Trnavská univerzita v Trnave má vytvorený vnútorný systém kvality na základe národných a medzinárodných rámcov hodnotenia kvality vysokých škôl, konkrétne podľa:
- európskych noriem a štandardov (ESG),
- všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenskej republiky,
- štátnych akreditačných a hodnotiacich kritérií,
- kritérií používaných pri vyjadrovaní sa k vnútornému systému zabezpečovania kvality,
- kritérií komplexného systému manažérstva kvality podľa európskeho modelu CAF (The Common Assessment Framework),
- kritérií ratingových agentúr,
- smerníc upravujúcich implementáciu európskeho systému transferu a akumulácie kreditov (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS label) a značky doplnku k diplomu (Diploma Supplement – DS label).
Vnútorný systém kvality Trnavskej univerzity v Trnave (Trnave (ďalej len VSK TU“) podporuje dosahovanie strategických cieľov univerzity a jej fakúlt, je zameraný na priebežné posilňovanie spätnej väzby medzi zúčastnenými stranami, zviditeľňovania zámerov a výsledkov univerzity a jej fakúlt a zahŕňa zapájanie študentov, zamestnávateľov, ako aj ďalších zainteresovaných strán na hodnotení kvality. Tento systém je transparentný, pružný, otvorený a nadstavený na sústavné zdokonaľovanie kvality.
Oblasť politiky a postupov kvality na TU je zameraná na:
- Prepojenie vzdelávania a výskumu
- Tvorbu, schvaľovanie, monitorovanie a pravidelné hodnotenie študijných programov
- Zabezpečenie kvality vysokoškolských učiteľov
- Monitorovanie a hodnotenie predmetov
- Kontrolu a monitorovanie pedagogického procesu formou hospitácií
- Dotazníkové prieskumy názorov relevantných cieľových skupín v oblasti vzdelávania:
- študentov
- absolventov
- zamestnancov
- Hodnotenie študentov
- Hodnotenie pedagógov
- Monitorovanie a hodnotenie kvality v oblasti vedy a výskumu
- Monitorovanie a hodnotenie v oblasti medzinárodných vzťahov a spolupráce
- Podpora študentov a zapojenie študentov do vnútorného systému kvality
- Zabezpečovanie materiálnych, technických a informačných zdrojov na podporu vzdelávania študentov zodpovedajúcich potrebám študijných programov
- Zverejňovanie aktuálnych, objektívnych, kvantitatívnych a kvalitatívnych informácií o študijných programoch a ich absolventoch
Politiky a postupy VSK TU sú podrobne rozpracované v Smernici rektora TU č. 1/2014 o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania.
VSK TU zaväzuje všetky fakulty a univerzitné pracoviská:
- v aplikačnej rovine napĺňať stanovené ciele v súlade so špecifikami pracovísk,
- pravidelne, minimálne raz za kalendárny rok, vyhodnocovať svoju činnosť z hľadiska napĺňania cieľov vnútorného systému kvality,
- prijímať účinné opatrenia podporujúce zvyšovanie kvality.